Taksim Atatürk Kültür Merkezi ve Bostancı Deniz Otobüsü İskelesi önünden servisler hareket
ediyor. İster servislere atla ya da özel aracını kullan. İstikamet ise Kocaeli'ndeki Honda'nın motosiklet eğitim merkezi.
Kocaeli mi çok uzak orası demeyin. Eğer motosiklet kullanmayı seviyorsanız gittiğiniz andan itibaren iyi
ki gelmişim diyorsunuz.
Öğrenciler kukalar arasında motosiklet kullanıyor. |
Eğitim
alanına varır varmaz gelen öğrenciler kadar Mototutku
olarak biz de heyecanlıydık. Kocaman bir pist, koruma malzemelerini takmış
motosiklete binen 12 öğrenci bariyerler arasında motosikletlerini
sürüyor. Eğitim saat 9' da başlayıp 16.30' da son buluyor. Saat
12'de eğitime mola verip öğle yemeğine gidiyorlar. Biz de o
arada hemen şef eğitmen Tayfun Gülhan' la röportajımızı yapıp,
eğitim hakkında bilgi alıyoruz.
'' Dersler Japonya ana merkezdeki eğitimlerle birebir aynı''
Tayfun Gülhan |
Tayfun
Gülhan, Honda Motosiklet Eğitim Merkezi' nde şef eğitmen. Eğitime gelen öğrencilere motosiklet için güvenli sürüş
dersleri veriyor. Tayfun Bey, burada yapılan derslerin
Japonya ana merkezlerindeki eğitimlerle birebir aynı ve gelen
öğrencilere trafikte güvenli sürüş konusunda faydalı
olabilecek eğitimler olduğunu söylüyor. Eğitim merkezi yıl
boyunca açık. Öğrenciler her gün eğitim için Kocaeli' ne geliyor.
Tayfun Bey, kış dönemlerinde katılımın azalmasına rağmen
diğer mevsimlerde sınfların hep dolu olduğunu söylüyor. Her
kesimden katılımcının olduğunu söyleyen Tayfun Bey, erkek
öğrencilerin katılımının daha fazla olduğunu söylüyor. Biz
de eğitime gittiğimizde 12 kişilik sınıfta sadece iki kadın
öğrenci vardı.
''Bisiklet dengesi olan herkes bu eğitimlere katılabilir''
Eğitmen öğrencilere bilgi verirken. |
Başvurular
eğitim merkezinin internet sitesinden yapılıyor. Başvuru için de
17 yaşından büyük olunması gerekiyor. 17 yaşında olanların
ise velilerinden imzalı bir kağıt almaları gerekiyor. Eğitimlere
katılmak için öğrencinin illaki motosiklet ehliyeti olmasına gerek yok.
Motosiklet ehliyeti olmayan ya da kullanmayı bilmeyen insanlar da
başvurabiliyor. Tayfun Bey, bisiklet dengesi olan herkesin bu
eğitimlere katılabileceğini söylüyor. Tayfun Bey sözlerine şunları da ekliyor: ''Buradaki yapı güvenli sürüş üzerine
dayalı. Eğitimi kapalı bir alanda yapıyoruz. Motosiklet kullanım
teknikleri ve hakimiyet özelliği yönünde çalışmalar yapıyoruz.''
''Eğitimlerden sonra öğrenciler motosiklet kullanabiliyor''
Eğitmenler sürüş sırasındaki hataları öğrencilerine anlatıyor. |
Konu
eğitimlere gelince ise Tayfun Bey iki günlük ana eğitimler ve tek
günlük eğitimlerin olduğunu söylüyor. Güvenlik Sürüş Eğitimi 1, bisiklete dengesi olan ama motosiklet kullanmayı bilmeyen
kişilerin katıldığı bir eğitim. Eğitimin ikinci günü Honda'nın CBF 150 motosikletlerı ile derslere devam ediliyor. Bu
eğitimden sonra kullanıcı motosiklet kullanabilir hale geliyor.
Tayfun Bey, Güvenli Sürüş Eğitim 1'in bizim ülkemizde trafiğe
çıkmak için yeterli olmadığını söylüyor. O nedenle Güvenli
Sürüş Eğitim 1 dersleri alındıktan sonra öğrencilere Sürüş
Eğitimi'nin ikincisine katılmaları öneriliyor. Güvenli
Sürüş Eğitimi 2'de de aynı motosikletle eğitim veriliyor. Ama
bu sefer daha gelişime yönelik ve zorlu olmaya başlıyor.
Eğitim ikiyi aldıktan sonra da sıra üçüncü aşamaya geliyor. Bu
aşamada CBF 1000 motorlar kullanılıyor. Tayfun Bey, eğitim almak
isteyenlerin sırasıyla alması gerektiğini söylüyor. Çünkü
eğitim üçü almak için ikiyi almak gerekiyor. Güvenli Sürüş
Eğitim 4 ise tek günlük bir eğitim. Bu aşamada da yine CBF 1000
motorlar kullanılıyor. Fakat bu eğitim daha performansa dayalı,
daha zorlayıcı ve farklı farklı parkurları olan bir çalışma oluyor.
Dört
ana eğitimin dışında bir de yolculu sürüş eğitimi var.
Artçısı olan ya da artçısından memnun olmayanların katıldığı
bir eğitim bu. Eğitimde sürücünün dışında artçı için de
eğitim veriliyor.
Bunların
haricinde iki tane hazırlık sınıfları var. Güvenli Sürüş
2 Hazırlık ve Güvenli Sürüş 3 Hazırlık olarak ara geçişler
için eğitim oluyor. Bu eğitimler de sürüş eğitimi ikiden üçe ya da üçten
dörte geçmek isteyen öğrencilerin zorlanmalarını engellemek
için yapılan bir günlük dersler oluyor. Her aşamaya göre derslerin verildiği eğitimlerin
ücretleri ise 235 ile 475 lira arasında değişiyor.
Eğitim sırasında motosiklette dengesini kaybedenler oluyor. |
Tek günlük eğitimler motosiklet kullanmayı öğrenmek için yeterli oluyor
Eğitimlerin bir ya da iki günlük olması aklımıza hemen ''bu kadar sürede
öğrenilir mi?'' sorusunu getiriyor. Ancak tek günlük eğitimlerin
yeterli olduğunu söyleyen Tayfun Bey konuyla ilgili olarak şunları
söyledi: ''Bizim çalışma sistemimizde kolaydan zora giden bir
yapı var. Burada disiplin içinde bir çalışma oluyor ve bu
çalışmamız kimilerine göre biraz yorucu geliyor. Ama buradan her
çıkan motosikleti kullanmayı öğrenerek çıkıyor.''
''İnternette motosikletler hakkında çok fazla bilgi kirliliği var''
Eğitmen ile öğrenci konuşurken. |
Genellikle
eğitim almadan motosiklet kullanmak için bir arkadaşından ya da
motosiklete binmeyi bilen herhangi birisinden yardım alan insanlar
var. Bu tarz motosiklet eğitimlerini gereksiz bulanlar oluyor.
Tayfun Bey bu konu hakkında şunları söyledi: ''Motosiklet
konusunda hep bir bilinmeyen var. Biz motosiklet kültürünü geç
keşfetmiş bir toplumuz. O nedenle motosikleti bilen kişiler kim
bilmiyoruz açıkçası. İnternette de motosikletler hakkında çok fazla bilgi kirliliği
var ve bu bilgiler
motosiklet sürücülerini etkiliyor. Eğitim sırasında biz burada
kendilerini doğru ekipman, motosiklet konusunda, yapmaları gereken
ve gelecekle ilgili motosiklet planları hakkında bir danışmanlık
hizmeti de veriyoruz. Yani dışarıda sağdan soldan duyulan,
görülen bilgiler çok da doğru olmuyor.'''
Haberin videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz:
Haber: Sinem Genç
Kamera: Ece Kartal
Haber Türü: Multimedya Haber
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder