Türkiye' de motosiklet dergisi yok denecek kadar az. Hele ki piyasada yüzlerce magazin ve moda dergilerinin arasından motosiklet dünyasına yönelik dergileri bulmak zor oluyor. 10 yıl önce yayın hayatına atılan Motoron Dergisi, motosiklet meraklılarına alternatif bir dergi olarak piyasada yer alıyor. Dergi ilk olarak altı ay boyunca iki ayda bir çıktı. Daha sonra okuyucuların ilgisi üzerine iki ayda bir çıkan Motoron Dergisi, her ay yayınlanmaya başlandı ve bugüne kadar 120' ye yakın sayıya ulaştı. Motoron Dergisi büyük gazete bayilerinde, D&R mağazaları ve motosikletim.com.tr alışveriş sitesinde 8,75 TL' ye satılıyor. Dergide yeni çıkan modeller, ilk kez test edilen motosikletler ve yarışlar ana konuları oluşturuyor. Motosiklet kültürüne destek olan gezi, eğitim ve deneyime dayalı konuları ise sırayla gündeme alınıyor.
Motoron Dergisi Editörü Cem Batırbaygil |
Amaçları motosiklet kültürünün
yaygınlaşması
Motoron Motosiklet Kültürü Dergisi editörü Cem
Batırbaygil, dergiyi yayın hayatına hazırlarken beklentilerinin
çok yüksek olmadığını söyledi. Tirajı hiç dert
edinmediklerini söyleyen Cem Batırbaygil, tek amaçlarının
sektörün referans dergisi olmayı başararak motosiklet
kültürününün yaygınlaşmasına yardımcı olmak istediklerini sözlerine ekledi.
Motoron Dergisi 2015 Mayıs sayısı. |
''Bu tutku olmazsa derginin başarısından söz etmek olanaksız olur''
Motoron Dergisi 10 kişilik çekirdek bir ekipten
oluşuyor. Derginin ofiste çalışanları dışında, Türkiye’de
motosikletin yoğun kullanıldığı bölgelerde yaşayan ve dergiye
haber akışı sağlayan muhabirler var. Ayrıca yurt dışında
motosiklet testleri yapan, geçmişte motosiklet yarışlarında
dereceler almış yabancı uyruklu yazarlar da yazıları ile dergiye
katkıda bulunuyor. Dergide çalışanlar farklı meslek gruplarından
gelseler de hepsi aynı noktada, motosiklet tutkusunda buluşuyor.
Derginin tüm muhabirleri gibi kendisinin de motosiklet tutkunu
olduğunu söyleyen Batırbaygil, ''Zaten bu tutku olmazsa derginin
başarısından söz etmek olanaksız olur'' dedi.
''Motosikleti olmayanlar da dergimizi
takip ediyor''
Dergide motosiklet testleri oluyor. |
Motoron Dergisi' nin bir sektör dergisinden çok
daha fazla ilgi çeken dergi olduğunu söyleyen Batırbaygil,
''Sadece sektörün içindekiler satın almıyor, motosiklet
kullanıcıları ve hatta motosikleti olmayanlar da dergimizi takip
ediyor'' dedi. Derginin beklentilerinin tam karşılığını aldıklarını söyleyen Cem Bey, Motoron Dergisi' nin tirajın yanı sıra sosyal medyada da
sektörün en çok takip edilen dergilerinden olduğunu sözlerine
ekledi.
Motoron Dergisi 2015 Ocak sayısı kapağı. |
''Motosikletin bir hobi değil, ulaşım aracı
olarak algılanması gerekir''
Cem Batırbaygil motosiklet kültürünün Türkiye' de gelişmesi için ne yapılması gerekilir sorusunu ise
şu sözlerle yanıtladı: ''Bu uzun uzadıya tartışılması
gerekilen bir konu. Ancak anlık değil, sağlıklı ve uzun soluklu
bir büyümeden söz ediyorsak, motosikletin bir hobi değil, ulaşım
aracı olarak algılanması gerekir. Bunu gerçekleştirdiğimizde
sektör yeterli güce erişir ve motosiklet kültürünün pozitif
yöndeki gelişimi de gerek etkinliklerle gerek iletişim
yöntemleriyle istenilen noktaya çekilebilinir.''
Haber türü: Foto haber
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder